سوالات متداول

بخش سوالات مربوط به ثبت نام

شتابدهنده ی ابر زندگی اولین شتابدهنده ایرانی است که به صورت تخصصی در تمامی حوزه های تولید محتوای دیجیتال و صنایع وابسته و مرتبط سرمایه گذاری می کند. شتابدهنده ی ابر زندگی تلاش می کند با ایجاد یک اکوسیستم، از بروز شکست های متداول برای استارت آپ های حوزه محتوای دیجیتال جلوگیری کند. کمک به تجاری سازی محصول یا خدمت و نزدیک کردن آنها به بازار از طریق سرمایه گذارانی که سالهاست در حوزه محتوا دیجیتال فعال هستند نیز از خدمات شتابدهنده ی ابر زندگی است.
اگر هنوز شرایط لازم برای ورود به دوره شتابدهی را ندارید مثلا هنوز فقط یک ایده دارید و تیم تان کامل نیست یا اصلا تیم ندارید و کار اجرایی را شروع نکرده اید دوره پیش شتاب دهی به شما کمک می کند تا خیالتان به اندازه زیادی راحت شود که کاری خود را از کجا شروع کنید و صرف انرژی و وقت و ادامه دادن آن کار درستی است. این دوره کوتاه پر است از آموزش های لازم برای شروع یک استارتاپ. در دوره پیش شتابدهی شرکت کنید تا در مدت کوتاهی شرایط لازم برای شتابدهی و سرمایه گذاری دست پیدا کنید.
بله. در شتابدهنده ابر زندگی استارت‌آپ‌های تک‌بنیان‌گذاره نیز پذیرفته می‌شوند. با وجود این، اعتقاد داریم سر و کار داشتن با استارت‌آپ‌های یک‌نفره سخت است و احتمال موفقیتشان به کمک ‌تیم بیشتر است.
تیم می‌تواند تا 5 موسس یا بنیانگذار داشته باشد، ترجیح شتابدهنده ی ابر زندگی یک تیم 2 تا 5 نفره است. زیرا یک استارت آپ کارهای زیادی برای انجام دادن دارد که انجام آنها از عهده یک نفر خارج است.
خیر. مهم است که بنیان‌گذاران استارت‌آپ مهارت‌های لازم برای ساخت محصول را داشته باشند نه اینکه برون‌سپاری کنند. برای عموم کسب‌وکارها این‌طور است که نیاز به هم‌بنیان‌گذاری فنی و تخصصی دارید.

هدف شتابدهنده ی ابر زندگی کمک به شکل دادن کسب و کار شما با توجه به بازار هدف مناسب محصول یا خدمات شما است. در نتیجه فرستادن مدل کسب و کار شما قبل از طی این مسیر، ضرورتی ندارد. پاسخ دادن به سوالاتی که در فرم پذیرش پرسیده ایم کافی است.

بله، ولی ما چنین کاری را پیشنهاد نمی‌کنیم. بهتر است استارت‌آپی که علاقه‌ بیشتری به آن دارید و تخصص های تیم بیشتر آن را پوشش می دهد انتخاب و همان را ثبت کنید.

بله. شرکت کردن استارت‌آپ‌ها در مراکز رشد یا شتابدهنده‌های دیگر، مانعی برای پذیرش در شتابدهنده ی ابر زندگی نخواهد بود.

خیر، اگر پذیرش شوید، ما شما را در ثبت شرکت و مسائل قانونی کمک می‌کنیم. ما همچنین از طریق تیم خبره حقوقی شتابدهنده ی ابر زندگی، بهترین مشاوره ها و خدمات حقوقی را به شما ارائه می کنیم.

در صورتی که خواسته‌های شتابدهنده ابر زندگی در بررسی پیشین را برآورده کرده‌اید، می‌توانید دوباره درخواست خود را ثبت کنید.
پس از ثبت اطلاعات استارتاپ از طریق تکمیل فرم پذیرش مربیان ما فرم‌های شما را مرور کرده و با تیم‌ها مصاحبه می‌کنیم و استارت آپ بر اساس شایستگی های تیم ، میزان آماده بودن محصول و اندازه بازار انتخاب می ‌شوند.
بله، با توجه به زمان محدود دوره های مختلف شتابدهی، وجود کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) یا به عبارتی محصول اولیه موجب خواهد شد که تیم بتواند از آموزش ها و امکانات ارائه شده در دوره شتابدهی بهره بیشتری ببرد.
اگر تاکنون افزایش سرمایه‌ نداده‌اید، شتابدهنده ی ابر زندگی می تواند برای شما مناسب باشد.

بله، خوشحال خواهیم شد تا بتوانیم منابعی که در اختیار داریم را به طور متناسب، در اختیار کارآفرینان مصمم از سراسر کشور قرار دهیم.. ما پیشنهاد می‌دهیم که در زمان دوره پیش شتاب دهی از فضای دفتری ما در تهران برای کار کردن استفاده کنید. ولی شما می توانید در این مدت انتقال خود به تهران را آغاز کنید. باید در کلیه برنامه های مشترک آموزشی و مربیگری حضور داشته باشید. زمانی که در دوره شتابدهی پذیرفته شدید، شرط تایید ورود، انتقال تیم به تهران است. بدین صورت ما بهتر می‌توانیم شما را حمایت کنیم.

استارتاپ شما، کسب و کار و بخش مهمی از زندگی شماست. شما در شتابدهنده ی ابر زندگی مانند دیگر تیم ها، هر روز سخت مشغول کار بر روی محصول‌تان خواهید بود. ما فضایی را آماده کرده ایم که به استارتاپ شما کمک کند. هر چند روز یکبار، یک کارگاه آموزشی برگزارخواهد شد. همچنین برای شما مربی اختصاصی در نظر خواهیم گرفت. در طول دوره شتابدهی مربی های با تجربه و متخصص ما در زمان های مختلف به شتابدهنده ی ابر زندگی سر خواهند زد و در دسترس شما خواهند بود تا به شما کمک کنند.
بله اما تنها با هماهنگی قبلی. مراجعه شما بدون هماهنگی، بر روی درخواست تان اثر منفی خواهد داشت. خوشحال خواهیم شد که فضای شتابدهنده را به شما نشان دهیم و برای این کار، جلسات و دورهمی های اختصاصی را در نظر گرفته ایم که زمان آن را از طریق خبرنامه اطلاع خواهیم داد.
یکی از راه های مناسب برای آشنا شدن با افرادی که مثل شما فکر می کنند و می توانند هم بنیانگذار شما باشند، شرکت در دورهمی های مختلف و مرتبط است.
ساختن یک استارتاپ موفق زمان نمی شناسد ، هر وقت که احساس کردید پیشنیازهای لازم برای ورود به دوره شتابدهی را دارید فرم پذیرش را ثبت کنید. نتیجه بررسی هایمان را به سرعت به شما اعلام خواهیم کرد.
خیر. برای شروع هیچ زمانی دیر نیست. بسیارند کسب و کار های موفقی که بنیان گذارشان از سن بسیار بالا شروع کرده است.

بخش سوالات مربوط به سرمایه گذاری

برای پذیرش تیم ها در شتابدهنده ی ابر زندگی هیچ محدودیتی نداریم. درخواست خود را با تکمیل فرم پذیرش ارسال کنید.
استارت آپ شما در ازای تجهیزات، امکانات، زیرساخت ، اینترنت پرسرعت، آموزش، مربی گری و مشاوره در حوزه های مختلف به علاوه سرمایه‌ نقدی ، %10 از سهام شرکتی که بعدا ثبت می شود را واگذار می کند. ممکن است که این درصد در موارد خاص تغییر کند. آموزش ها و راهنمایی هایی که در شروع راه اندازی کسب و کارتان از مربیان و مشاوران شتابدهنده ی ابر زندگی دریافت خواهید کرد، بسیار با ارزش هستند و همچنین فرصت ارائه نتیجه فعالیت هایتان به سرمایه گذاران شخصی و شرکتی، و شرکت های سرمایه گذاری، در پایان دوره شتابدهی به شما داده خواهد شد. ما می خواهیم تمرکز شما فقط بر روی ساختن محصولات و خدمات عالی باشد و نگران چیزهای دیگر نباشید.
معیارهای اصلی ما این ها هستند: الف-تیم: مهمترین عامل موفقیت یک استارت آپ تیم ان است. انتظار داریم کارآفرینان کاملاً متعهد، دارای تیمی باشند که اعضای آن بازه وسیعی از مهارت ها را پوشش دهند. تخصص آنها در صنعت خودشان نیز از معیارهای اولیه است. در نهایت تیم هایی که قبلا به خوبی با هم کار کرده اند احتمال موفقیت بالاتری دارند. ب-بازار: وجود بازار بالقوه بزرگ. اگر بازار محصول یا خدمات کمتر از حد کافی باشد، به طور کارآمد به سرمایه گذاران و کارآفرینان خدمت رسانی نخواهد کرد. ج-محصول: ما روی تیم هایی سرمایه گذاری می کنیم که محصول یا خدمتشان ابزاری برای ایجاد ارزش از طریق حل یک مشکل با راه حلی نوآورانه و جدیدتر از راه حل های موجود باشد.
تجربه نشان داده است که بیشتر استارت‌آپ‌های متقاضی سرمایه، نیاز به خدمات شتابدهنده دارند تا سرمایه‌گذاری. با این حال، فرم پذیرش را تکمیل کنید. در صورت داشتن شرایط لازم، شما را به واحد سرمایه‌گذاری معرفی می ‌کنیم.
این دوره کاملاً رایگان است. در این فرصت دو ماهه، شتابدهنده به ارزیابی استارت‌آپ‌هایی می‌پردازد که به زعم خود، آینده‌دار هستند. در صورتی که عملکرد استارت‌آپ مورد قبول تیم ارزیابی شتابدهنده باشد، مجوز ورود به دورۀ شتاب را خواهد یافت. جایی‌که شتابدهنده در ازای خدمات و سرمایه‌گذاری در دورۀ شتاب، 10% از سهام استارت‌آپ را دریافت خواهد کرد.

بخش سوالات مربوط به پذیرش ایده

تیم شتابدهنده ی ابر زندگی به همراه کارآفرینان و مربیان با تجربه، تیم ها را بررسی و درصورت وجود شرایط همکاری از اعضای تیم برای حضور دعوت خواهد کرد.
پیشنهاد می کنیم درباره ارزش ایده‌ها بخوانید تا به ارزش ایدۀ صِرف پی ببرید. به نظر ما، ایدۀ صِرف ارزش چندانی ندارد و تیمی که بتواند ایده‌ای را به کسب ‌وکاری مولد تبدیل نماید با ارزش است. از همین رو، ایده‌هایی که تیم ندارند را بررسی نمی ‌کنیم. البته به محض این‌که استارت‌آپی را پذیرش کنیم، پیمان‌نامۀ عدم‌افشای بین شتابدهنده و اعضای تیم استارت‌آپ منعقد می ‌نماییم.
استارتاپ شما، مال شماست و اختیار سپری کردن وقت تان هم دست خودتان است. برای رسیدن به موفقیت، باید به خودتان، اهداف و برنامه های تان متعهد باشید. ما انتظار داریم که این تعهد را نشان دهید و اکثر وقتتان را در شتابدهنده ی ابر زندگی باشید. ما معتقدیم که حضور در شتابدهنده برای شما و هم تیمی هایتان بسیار مفید خواهد بود چراکه فرصت متعدد یادگیری مانند شرکت در دوره ها، کارگاه ها، و برنامه های راهنمایی و هدایت از طرف مربیان و شبکه سازی را خواهید داشت. تجربه نشان داده است اگر هر کدام از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های پذیرش‌شده نتواند حداقل 20 ساعت در هفته در مکان شتابدهنده حضور داشته باشند احتمال موفق شدن استارت آپ بسیار پایین می آید.
می‌توانید برای اجارۀ فضای اشتراکی در شتابدهنده اقدام نمایید. بعد از تکمیل فرم پذیرش با شما تماس خواهیم گرفت و هزینه‌های فضای اشتراک کاری را به اطلاعتان خواهیم رساند.
تیم می‌تواند تا 5 موسس یا بنیانگذار داشته باشد، ترجیح شتابدهنده ی ابر زندگی یک تیم 2 تا 5 نفره است. زیرا یک استارت آپ کارهای زیادی برای انجام دادن دارد که انجام آنها از عهده یک نفر خارج است.
بله ، خیلی از استارت‌‌آپ‌هایی که رویشان سرمایه‌گذاری شده است به این پول نیازی نداشته‌اند. در واقع، این پول فقط بخش کوچکی از فرآیند شتابدهی ماست که به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند به مجموعه‌هایی سرمایه‌پذیر تبدیل شوند. همچنین پس از تکمیل فرم پذیرش ما شما را از زمان برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه ها مطلع میسازیم.
در صورت رضایت‌بخش بودن عملکرد استارت‌آپ‌های حاضر در دورۀ شتاب، در انتهای دوره تیم استارت آپ در برابر سرمایه‌گذاران شتابدهنده ی ابر زندگی ، به ارایه استارت‌آپ خود خواهد پرداخت و شانس خود را برای جذب سرمایه، امتحان خواهند کرد. با بودن در شتابدهنده ی ابر زندگی و شرکت کردن در جلسات شبکه سازی و آموزشی، این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا آماده ارتباط برقرار کردن با این سرمایه گذاران باشید. شتابدهنده ی ابر زندگی تیم ها را در فرآیند مذاکرات برای جذب سرمایه و عقد قراردادهای لازم همراهی خواهد کرد. در طول دوره به شما آموزش خواهیم داد که چگونه به بهترین شکل ممکن بتوانید کارهایتان را به سرمایه گذاران ارائه کنید.
بله. اگر شما هم مثل ما روی استارت‌آپ‌های زیادی سرمایه‌گذاری کنید، ناگزیر در انتها بین آن‌ها هم‌پوشانی به وجود می‌آید. حتی اگر بنای شما بر این باشد که با استارت‌آپ دیگری وارد رقابت نشوید، این هم‌پوشانی باز هم به وجود خواهد آمد، چرا که ایده‌های استارت‌آپ‌ها تغییرات زیادی را تجربه می‌کنند. شیوۀ برخورد ما با این موضوع این است که وقتی دو استارت‌آپ روی موضوع مرتبطی کار می‌کنند، اطلاعات یکی را به دیگری منتقل نمی‌کنیم. اکثر بازارهای بزرگ برای چندین راه‌حل که تفاوت جزئی دارند، جا دارند و احتمال اینکه دو استارت‌آپ روی موضوع کاملاً یکسانی کار کنند نیز ناچیز است.
در صورتی که خواسته‌های شتابدهنده ابر زندگی در بررسی پیشین را برآورده کرده‌اید، می‌توانید دوباره درخواست خود را ثبت کنید.
پیمایش به بالا
با تکمیل یکی از فرم های زیر با ما در ارتباط باشید